Friday, July 18, 2008

Sesuatu yang tidak disangka.....

Bermulanya saya melangkah dalam keluarga 'blog' sejak bulan Mei 08 melalui penulis terkenal kita NorhayatiBerahim. Saya amat berminat kerana di blog kita boleh luahkan perasaan yang terpendam.
Lebih2 lagi manusia seperti saya, jenis yang pemalu (kalau belum kenal). Sifat terlalu segan menegur orang terlalu tebal, hingga orang kata saya ni sombong, garang macam singa, tak suka berkawan dan entah apa-apa lagi kata2 murka untuk saya.
Sebenarnya...mereka ni tak tahu dan tak kenal lagi siapa saya. Sifat seorang perempuan tu taklah saya nafikan sememangnya ada. Tau2 sajalah P...E...R...E...M...P...U...A....N!!!!.......... Sebagai mengelak dari terjebak amat ngan sifat perempuan (berleter, mengata, mengumpat, berborak, mengutuk...mcm2 lagi lah tuh ) saya lebih suka menyendiri di pejabat. Bukan tak suka bergaul ngan kawan2, saya rasa kalau berbual sekejap selepas sembahyang kat surau, terserempak di lif, berjalan sama dari tempat parking ke pejabat, sama-sama beli lauk di cafetaria...memadai untuk menjaga status silatulrahim. Dengan jiran2 pula saya suka kongsi laukpauk, apa yang saya masak walaupun sikit atau tak sedap saya tetap bagi semangkuk. Sepapan petai pun akan saya bagi bila balik dari kampung. Setakat itu sajalah sekarang ni, sebab saya surirumah yang bekerja.
Tidak saya sangka, semakin hari kenalan saya bertambah.....lebih bersemangat saya untuk menumpukan perhatian pada blog. Saya baru yakin bahawa saya juga boleh dijadikan sebagai salah sorang kawan yang baik atau yang terlalu baik. InshaAllah...!
Semoga apa-apa saja pun pengalaman saya, yang baik, boleh dijadikan tauladan kalau perlu, dan yang tidak baik dijadikan pedoman untuk mengelaknya.
Wallahualam....

7 comments:

Kaktiny said...

tiny pun camtuh tokma.. kalau tak kenal org, mesti org kata "budak pompuan tu berlagak NAK MAMPUS.. MCM BAGUSS!!!".. tapi kalau depa kenai sapa tiny.. (entah apa depa komen pun tak tau.. sbb yang kenai tiny tak bagi komen pun...hehehheh)

hari ke hari kawan blog tokma akan bertambah.. dan lagi mesra dari kawan 'realiti' kita.. percayalah kerana ianya benarr!!!..hihihi (tiny dulu camtuh gak..)

ooo... ni yang tak sabaq nak jadi jiran tokma nih.. gulai ayam sepinggan... hahahahhaah...

Akak said...

Salam Tokma...

Hehe ni mai nie nak jadi kawan TokMa, boleh ke?

Selamat berhujung minggu buat TokMa & keluarga.

Saya add link TokMa kat blog saya yea..

MARIA said...

Silakan akak ... ngan bangga dan besar hati. Terima kasih daun keladi.

UuL said...

:) Nurul juga pertama kali kenal dari blog kan? heheheh...gak nyangka malah dapat keluarga angkat nun jauh disana.
Dari tulisan semua perasaan bisa tercurahkan dengan mudah :)

MARIA said...

U'ul tu, anak gadis tokma sekarang duduk di Cikarang, Indo. Gadis manis ni....pandai ambil hati tokma. Baik sekali. Tokma bangga punya anak gadis yang segini. Tokma numpang kasih aja tuh..

Akak said...

Salam TokMa...

Hehe hari nie kak masak kari ayam, sayur campur, sambal belacan & ikan sepat (masin)...

Tokma boh la shout/chat box satu kat sini...

TokMa kat opis eh, lunch tadi makan apa, pi makan bedua dgn darling ka Tokma???

MARIA said...

Salam Akak.
Sabitlah terasa2 ikan masin. Tak masak lemak pun, goreng blh gak. Jadi lapar lah ni!!!. sambal belacan ngan kari memang sedap.

Mcm mana nak boh shout/cat box tu, tokma tak pandailah...dah cuba tapi tak paham2 takmau pi gak.

Darling kat umah dah pencen, lah ni punya tugas baru babysitter cucu.